Aamulla ei millään huvittanut nousta pois peiton alta. Tuntui vain , että jos siellä vaan makaa, niin ei tarvitse lähteä pois. Yhdeksältä kuitenkin noustiin ylös ja aloimme haalia tavaroita kasaan ja siivoamaan. Illalla huomasin, että Volkkarissa oli jäänyt vilkku päälle, joka jostain syystä jättää sitten auton sammutettaessa parkin päälle. Auringon paisteessa en sitä tietenkään huomannut, mutta illan hämärtyessä kyllä. Liian myöhäistä. Akku oli tyhjentynyt.
Mehän ollaan täällä kahdella autolla ja niinpä otin tallista uudemman auton ja ajattelin antaa virtaa. Konepelti auki ja kas kummaa. Ei näkynyt akkua ollenkaan. Oli pakko näyrtyä ja ottaa ohjekirja käteen. Sieltä sitten löysin ohjeita virran antamiseksi. Pakkasta täällä oli aamulla 22 astetta, joten ei meinannut siltikään auto käynnistyä. Koska sisätyöt olivat kesken, niin sanoin vaimolleni, että voi mennä sisälle jatkamaan ja minä pidän luovuttavan auton kierroksia yli 1500. Vähän aikaa istuin ja mietin keinoa, miten saisin pidettyä kierrokset ylhäällä ja samalla starttaan toista autoa. Kokeilin jääraappaa polkimen kiilaksi, mutta ei toiminut. Siispä hain halon ja kiilasin kaasun sillä. Hyppäsin volkkariin ja starttasin. Pam... pa pam pam ja moottori kävi.
Nyt on kämppä kunnossa ja juodaan lähtökahvit. Välipysähdys anopilla suunnilleen puolessa välissä ja illalla kotona. Huomenna pääkaupunkiin tyttären luokse ja perjantaina alkaa taas arki. Kaipa se siitä sitten lähtee rullaamaan.
Otan kyllä ajomatkan rennosti ja nautiskellen. Ainakin alkumatkasta paistaa aurinko, mutta etelämmässä on ilmeisesti huono keli. Varovasti vain kilometri kerrallaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti